Seniorzy coraz częściej stają się ofiarami nieuczciwych praktyk handlowych ze strony rozmaitych firm i naciągaczy. Schemat z reguły wygląda podobnie. Starczy człowiek odbiera telefon np. z banku, firmy handlowej, telekomunikacyjnej, energetycznej czy ubezpieczeniowej.
Bywa, że naciągacze odwiedzają seniora w domu. Osoba, która prowadzi rozmowę, zwykle przedstawia się z imienia i nazwiska, wydaje się miła i pomocna. Wzbudza zaufanie. Szybko też zaczyna namawiać swojego rozmówcę do skorzystania z "wyjątkowej oferty" lub "promocji". Doradza np. zmianę aktualnego abonamentu telefonicznego, zawarcie nowej umowy na dostawę energii elektrycznej, wzięcie kredytu czy wykupienie polisy.
Polskie Radio Obywatelskie, korzystając z uprawnień stowarzyszenia do działania w interesie społecznym, podejmuje w takich przypadkach interwencję i doprowadza do unieważnienia nieuczciwych umów, zawartych w wyniku wprowadzenia seniorów w błędne przeświadczenie, że są one dla nich korzystne.
Warto skorzystać z pomocy - telefon 42 279 73 55.
- Opublikowano: piątek, 07, grudzień 2018 09:11
- Autor: