Właściciele obiektów pokrytych materiałami zawierającymi azbest mają czas do 31 stycznia na złożenie „Informacji o wyrobach zawierających azbest”. Obowiązek ten wynika z Rozporządzenia Ministra Gospodarki (Dz.U. 2011 poz. 8). Mieszkańcy Mrągowa (właściciele domów jednorodzinnych) deklarację mogą złożyć w Urzędzie Miejskim, natomiast przedsiębiorcy są zobowiązani do złożenia dokumentów u marszałka województwa.
Zgodnie z przepisami, wszystkie wyroby azbestowe muszą zostać usunięte do 2032 roku. Dlatego też, jeśli w Twoim domu lub na działce znajdują się elementy zawierające ten materiał, zgłoszenie ich obecności do urzędu jest absolutnie konieczne.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8 poz. 31) obowiązkiem wykorzystujących wyroby zawierające azbest jest dokonywanie przynajmniej raz w roku inwentaryzacji tych wyrobów poprzez przeprowadzenie spisu z natury, a następnie sporządzenie w dwóch egzemplarzach następujących formularzy:
- Formularz informacji o wyrobach zawierających azbest.
- Formularz oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.
Informujemy, że osoby fizyczne, niebędące przedsiębiorcami przekazują jeden egzemplarz wypełnionych formularzy do Urzędu Miejskiego osobiście w sekretariacie urzędu lub w Biurze Obsługi Mieszkańca, drogą elektroniczną poprzez stronę ePUAP lub listownie.
Termin przekazania formularzy – do 31 stycznia każdego roku.
Dodatkowe informacje udzielane są w pokoju nr 16A lub pod numerem telefonu: 89 741 90 29.
- Opublikowano: środa, 29, styczeń 2025 13:10
- Autor: Paweł Krasowski
- Ostatnia modyfikacja: środa, 29, styczeń 2025 13:22
- Autor modyfikacji: Paweł Krasowski