Właściciele obiektów pokrytych materiałami zawierającymi azbest mają czas do 31 stycznia na złożenie „Informacji o wyrobach zawierających azbest”. Obowiązek ten wynika z Rozporządzenia Ministra Gospodarki (Dz.U. 2011 poz. 8). Mieszkańcy Mrągowa (właściciele domów jednorodzinnych) deklarację mogą złożyć w Urzędzie Miejskim, natomiast przedsiębiorcy są zobowiązani do złożenia dokumentów u marszałka województwa.

Zgodnie z przepisami, wszystkie wyroby azbestowe muszą zostać usunięte do 2032 roku. Dlatego też, jeśli w Twoim domu lub na działce znajdują się elementy zawierające ten materiał, zgłoszenie ich obecności do urzędu jest absolutnie konieczne.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8 poz. 31) obowiązkiem wykorzystujących wyroby zawierające azbest jest dokonywanie przynajmniej raz w roku inwentaryzacji tych wyrobów poprzez przeprowadzenie spisu z natury,  a następnie sporządzenie w dwóch egzemplarzach następujących formularzy:

Informujemy, że osoby fizyczne, niebędące przedsiębiorcami przekazują jeden egzemplarz wypełnionych formularzy do Urzędu Miejskiego osobiście w sekretariacie urzędu lub w Biurze Obsługi Mieszkańca, drogą elektroniczną poprzez stronę ePUAP lub listownie.

Termin przekazania formularzy – do 31 stycznia każdego roku.

Dodatkowe informacje udzielane są w pokoju nr 16A lub pod numerem telefonu: 89 741 90 29.