Informowanie, jak bezpiecznie podróżować po Polsce, krajowa promocja regionalnych produktów turystycznych, a także uruchomienie bonów turystycznych to główne założenia wspólnych działań Polskiej Organizacji Turystycznych i lokalnych organizacji turystycznych, które mają ruszyć tuż po zakończeniu epidemii koronawirusa.

Przybliżenie szczegółów krajowej kampanii promocyjnej, która ma ruszyć po zakończeniu epidemii koronawirusa, a także omówienie obecnej sytuacji lokalnych organizacji turystycznych to główny cel wideoczatu przedstawicieli LOT-ów i Polskiej Organizacji Turystycznej, który odbył się w środę 15 kwietnia 2020 roku.
 
W spotkaniu online wzięło udział łącznie 36 osób, m.in. Robert Andrzejczyk - Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Jacek Janowski- Dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej. W wideoczacie uczestniczyła również Ewelina Krzywosz z Urzędu Miejskiego w Mrągowie odpowiedzialna za prowadzenie spraw wynikających z obecności samorządu Gminy Miasto Mrągowo w strukturach Stowarzyszenia Lokalna Organizacja Turystyczna "Ziemia Mrągowska".
 
POT po zakończeniu epidemii koronawirusa planuje wspierać rozwój turystyki krajowej między innymi poprzez ogólnopolską kampanię promocyjną dotyczącą bezpiecznego podróżowania po kraju, promocję regionalnych produktów turystycznych, a także wprowadzenie bonów turystycznych. We wszystkie działania mają być zaangażowane lokalne organizacje turystyczne.
 
Aktualnie nie jest znany termin rozpoczęcia kampanii. To zależy od tego, jak rozwinie się pandemia i nałożone w związku z nią ograniczenia. Znany jest natomiast wstępny plan jej przeprowadzenia. Szczegóły mają zostać dopracowane w zespołach roboczych złożonych z przedstawicieli lokalnych organizacji turystycznych. Mrągowski LOT aktywnie włączył się w przygotowanie ogólnopolskich działań promocyjnych, których celem jest wsparcie branży turystycznej po zakończeniu epidemii koronawirusa.