Mimo utrudnień spowodowanych pandemią koronawirusa wielu turystów za cel swojej podróży wybrało Mrągowo, przyznaje zgodnie mrągowska branża turystyczna. Magnesem były pogoda i liczne festiwale.

Początek sezonu był bardzo niepewny i obłożenie hotelu uzupełniało się z tygodnia na tydzień. Zaobserwowaliśmy zwiększenie rezerwacji z krótszym wyprzedzeniem, dlatego też na bieżąco odnotowywaliśmy zmianę zajętości pokoi. Ubiegłoroczne obłożenie obiektu było nieco większe niż tegoroczne. Natomiast ceny kształtowały się zdecydowanie na wyższym poziomie niż te z roku poprzedniego – wskazuje Natalia Kurman, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Hotelu Mrągowo Resort & Spa.

Wakacje w Mrągowie upłynęły przede wszystkim pod znakiem turystyki krajowej. – Pandemia spowodowała, że turyści chcieli wykorzystać moment powrotu do normalności i skorzystać z jak największej ilości usług. Turyści chętnie odwiedzali Mrągowo, widać to było po zakorkowanych ulicach i pełnych parkingach. W związku z obostrzeniami i trudnościami z wyjazdem za granicę dużo osób jednak wybrało pobyt w kraju – mówi Krzysztof Zawiślak, właściciel Restauracji „Smaki Mazur”.

To już drugie wakacje w cieniu pandemii. A koronawirus istotnie wpłynął na zachowania turystów, choć te powoli wracają do normy, wskazuje Marcin Wosik z Muzeum Sprzętu Wojskowego w Mrągowie. – Turyści wybierają mniej uczęszczane miejsca i mniej oczywiste kierunki wyjazdów (…). Zauważyliśmy znaczny spadek liczby grup zorganizowanych oraz turystów zagranicznych.

sezon

fot. Paweł Krasowski

Jak przyznaje Anna Siwicka, właścicielka „Pokoi nad jeziorem Czos”, tegoroczne wakacje w Mrągowie spędzały rodziny wielodzietne. Ze względu na bogatą i różnorodną bazę noclegową turyści nocowali zarówno w hotelach, jak i prywatnych kwaterach. Dużym zainteresowaniem cieszyły się domki letniskowe.

Przeważały  pobyty długoterminowe z pakietem na wyżywienie. Turyści odwiedzający nasze miasto, chętnie korzystali z Polskiego Bonu Turystycznego – dodaje Aneta Zastryżna  z Hotelu  Anek.

Turyści byli ostrożni przy wyborze oferty oraz związanych z nią płatnością. Chętniej wybierane były oferty o elastycznych warunkach anulacji oraz płatności – podkreśla Natalia Kurman.

Zdaniem mrągowskiej branży to był dobry sezon, ale nie rekordowy. Poszybowały za to ceny za usługi turystyczne, bo covidowe obostrzenia istotnie wpłynęły na rynek turystyczny. – Za tegoroczne wakacje w Mrągowie turyści musieli zapłacić więcej niż w roku poprzednim. Wyższe ceny usług turystycznych nie wpłynęły jednak na spadek zainteresowania pobytem. Turyści byli gotowi zapłacić więcej za wysoki standard i jakość usług – przyznaje Aneta Sajewska - Dyrektor Hotelu**** Solar Palace Spa & Wellness.

Jak przyznaje mrągowska branża turystyczna, magnesem przyciągającym do Mrągowa turystów są liczne atrakcje turystyczne w mieście i okolicy, możliwość aktywnego wypoczynku blisko natury, a także liczne wakacyjne imprezy.