Nie możesz odczytać drobnego druku w gazecie lub masz problem z przeczytaniem wiadomości na ekranie telefonu? W ramach akcji „Czas na wzrok” mieszkańcy województwa warmińsko-mazurskiego będą mogli dowiedzieć się wszystkiego na temat prezbiopii – procesu, który dotyka ludzi po 40. roku życia. W dniach od 10 do 29 czerwca organizatorzy kampanii edukacyjnej zapraszają osoby po czterdziestce na bezpłatne badania ostrości wzroku do wybranych salonów optycznych.
Kampania edukacyjna „Czas na wzrok. Zachowaj ostrość widzenia po czterdziestce” będzie prowadzona od 29 maja do 31 lipca 2013 r. W ramach akcji, w dniach od 10 do 29 czerwca mieszkańcy województwa warmińsko-mazurskiego, powyżej 40. roku życia będą mogli skorzystać z bezpłatnych badań ostrości wzroku w wybranych salonach optycznych. Lista salonów optycznych dostępna jest na stronie internetowej dedykowanej prezbiopii www.czasnawzrok.pl. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, na badania należy umówić się wcześniej telefonicznie lub osobiście, podając przy rejestracji hasło kampanii „Czas na wzrok”.
Celem akcji jest dostarczenie informacji na temat prezbiopii oraz najlepszych sposobów jej korygowania. – Prezbiopia czyli starczowzroczność nie jest chorobą – jest procesem fizjologicznym wynikającym ze starzenia się organizmu i zmniejszenia elastyczności pewnych elementów gałki ocznej. Dotyka ona osoby po 40 roku życia. Proces ten zachodzi u osób bez wad wzroku, ale też u tych z nadwzrocznością i krótkowzrocznością – wyjaśnia dr n. med. Maria Dowgird Ordynator Oddziału Okulistycznego Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Olsztynie. - Zwłaszcza osoby, które dotąd cieszyły się „sokolim wzrokiem” i nie miały wcześniej kontaktu z okulistą, często zwlekają z wizytą u specjalisty, bo nie rozpoznają właściwie pierwszych symptomów tego naturalnego procesu. Brak odpowiednich okularów do czytania może skutkować nieprzyjemnie odczuwanym napięciem oczu podczas czytania, a nawet bólami głowy. Tymczasem rozwiązanie problemu jest proste, wystarczy bowiem zaopatrzyć się w odpowiednio dobrane okulary, aby go skutecznie wyeliminować. – mówi dr Dowgird.
Więcej szczegółów na temat prezbiopii oraz rozwiązań dla prezbiopów znajduje się na stronie internetowej www.czasnawzrok.pl. Do tej pory kampanię „Czas na wzrok. Zachowaj ostrość widzenia po czterdziestce” przeprowadzono z sukcesem w województwach: dolnośląskim, śląskim, wielkopolskim, małopolskim, lubuskim, lubelskim, świętokrzyskim, zachodniopomorskim, pomorskim, łódzkim i opolskim.

Akcję wspierają:

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Olsztynie, JZO sp. z o.o. – producent soczewek okularowych.

Patroni honorowi:

Prezydent Miasta Olsztyn, Burmistrz Miasta Iława, Burmistrz Miasta Kętrzyn, Burmistrz Miasta Szczytno, Burmistrz Miasta Bartoszyce, Burmistrz Miasta Mrągowo, Burmistrz Miasta Giżycko.

Patroni medialni:

TVP Olsztyn, Gazeta Olsztyńska, Dziennik Elbląski, Polskie Radio Olsztyn oraz portal: wm.pl


Kontakt dla mediów:

Ewa Komin
Q&AConsulting
mobile: +48 697 969 623
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.