„Pozory mylą, dowód nie”- to hasło kampanii, której celem jest uwrażliwienie sprzedawców oraz społeczeństwa na problem sprzedaży alkoholu nieletnim. Dojrzały wygląd nie zawsze oznacza pełnoletność. Należy zatem sprawdzać wiek konsumenta i tym samym ograniczyć dostęp nieletnich do napojów alkoholowych. Do około trzystu gmin w Polsce biorących udział w tej kampanii dołączyło także Mrągowo.

Kampania „Pozory mylą, dowód nie” realizowana jest w ramach projektu „Sport zmienia”. 12 sierpnia nasze miasto odwiedziła ekipa TVP Info. Zrealizowano program w kilku wejściach antenowych, w którym cała Polska mogła zobaczyć Mrągowo jako miasto turystyczne o dużym potencjale sportowym. Wywiadu udzieliła Burmistrz Mrągowa Otolia Siemieniec, opowiadając o szerokiej ofercie miasta dla młodzieży, nastawieniu na sport, aktywnym wypoczynku i kulturze. Zaprezentowano Klub Sportowy „Baza Mrągowo”, Orlik, Stowarzyszenie Rowerowe oraz ich inicjatywy promujące sport wśród mrągowian. Swoje piłkarskie umiejętności pokazali zawodnicy z Uczniowskiego Klubu Sportowego „Mazury”. Wystąpił wokalny zespół „Sukces”, jako przykład organizowania czasu młodym, utalentowanym mieszkańcom Mrągowa. Miasteczko Westernowe Mrongoville, okazało się nie tylko rodzinnym parkiem rozrywki, z bogatą ofertą zajęć dla dzieci i młodzieży, lecz miejscem gdzie promuje się godną naśladowania postawę trzeźwego rewolwerowca. Przedstawiciele WOPR i Policji omówili zasady bezpieczeństwa na wodzie, przestrzegali przed skutkami  nietrzeźwości oraz poinformowali o dotychczas przeprowadzonych akcjach w ramach kampanii „Pozory mylą, dowód nie”.