Ponad 235 tys. zostanie przeznaczonych na projekt związany z zadaszeniem amfiteatru nad jeziorem Czos. To wspólna decyzja lokalnej branży turystycznej i władz miasta. Hotelarze rozmawiali z Burmistrzem Mrągowa, Stanisławem Bułajewskim o Mrągowskim Budżecie Turystycznym w środę (5 lutego br.) w Hotelu Panoramic – Oskar.

235 265,36 zł tyle udało się zebrać w 2019 roku w ramach tzw. opłaty klimatycznej. Pieniądze zostaną przeznaczone na projekt związany z zadaszeniem amfiteatru nad jeziorem Czos. Wszystko w ramach Mrągowskiego Budżetu Turystycznego, czyli nowego rozwiązania władz lokalnych polegającego na współdecydowaniu o wydatkowaniu lokalnego podatku, który zbierają mrągowianie świadczący usługi hotelarskie. To pierwsze tego typu rozwiązanie w skali kraju. A Mrągowo jest pierwszym samorządem w Polsce, który w taki sposób współpracuje z lokalną branżą turystyczną.

Pierwsze spotkanie dotyczące zacieśnienia współpracy władz lokalnych z gestorami odbyło się w kwietniu ubiegłego roku. Branża turystyczna spotkała się z Burmistrzem Mrągowa, dr hab. Stanisławem Bułajewskim po raz drugi w listopadzie. Gospodarz Miasta zaproponował wtedy, aby to branża wskazała, na jakie projekty promocyjne lub infrastrukturalne przeznaczyć Mrągowski Fundusz Turystyczny. Zaproponowano:
•Zadaszenie amfiteatru w Mrągowie
•Przebudowa drogi dojazdowej do Hotelu na ul. Jaszczurcza Góra

Ostateczną decyzję podjęto w środę (5 lutego br.) w Hotelu Panoramic-Oskar. W zdecydowanej większości hotelarze głosowali za przeznaczeniem środków z Mrągowskiego Funduszu Turystycznego na projekt związany z zadaszeniem amfiteatru nad jeziorem Czos.

W wydarzeniu wzięli udział:
Burmistrz Miasta Mrągowo - dr hab. Stanisław Bułajewski, Wójt Gminy Mrągowo – Piotr Piercewicz, Prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej „Ziemia Mrągowska” - Arkadiusz Mierkowski, a także przedstawiciele obiektów noclegowych z Mrągowa:  Hotel „Huszcza”, Hotel „Mazuria”, Hotel „Panoramic – Oskar”, „Eva” , Hotel „Anek”, Hotel „Mrągowo Resort & Spa”, Pensjonat „Edyta”, Hotel „Solar Palace Spa & Wellness”.

Lokalna branża turystyczna dostrzega potencjał Mrągowskiego Budżetu Turystycznego, który ma istotny wpływ na finansowanie promocji i turystyki w Mrągowie.