7 Cudów Mazur – Promocja Gospodarcza
Projekt realizowany jest w partnerstwie pomiędzy Stowarzyszeniem Wielkie Jeziora Mazurskie 2020 jako Lider projektu oraz 11 gminami z Krainy Wielkich Jezior Mazurskich: miasto Giżycko, gmina Giżycko, Węgorzewo, Miłki, Orzysz, Pisz, Ruciane-Nida, Mikołajki, miasto Mrągowo, gmina Mrągowo oraz Ryn jako Partnerzy projektu.
W ramach projektu realizowane będą działania skierowane do inwestorów, importerów oraz eksporterów, działających na terenie Krainy Wielkich Jezior Mazurskich, ale również inwestorów zagranicznych i krajowych, działających poza naszym regionem.
Cele projektu:
- integracja i koordynacja jednostek kształtujących ofertę gospodarczą regionu (projekt zakłada m.in. wykonanie ekspertyzy w zakresie obsługi inwestora, utworzenie Mazurskiego Systemu Obsługi Inwestora i Eksportera, utworzenie systemu informacji gospodarczej, zacieśnienie współpracy z krajowymi i regionalnymi Instytucjami Biznesu, rozwój współpracy B2A, B2B)
- wypracowanie oferty gospodarczej regionu (utworzenie sytemu informacji gospodarczej (z bazami danych terenów inwestycyjnych, przedsiębiorców), szkolenia osób zajmujących się obsługą inwestorów i eksporterów, tworzenie ofert inwestycyjnych)
- promocja oferty gospodarczej regionu (wszystkie działania w ramach projektu mają na celu promocję gospodarczą mikroregionu oraz budowanie i wzmacnianie wizerunku obszaru jako atrakcyjnego inwestycyjnie
Etapy projektu:
1. Budowa tożsamości marki KWJM poprzez wzmocnienie kompetencji osób zaangażowanych we wdrożenie Strategii – cykl szkoleń dla pracowników samorządów.
2. Mazurski System Obsługi Inwestora i Eksportera:
a. Badanie oczekiwań inwestorów i przedsiębiorców
b. Wykonanie niezależnej ekspertyzy w zakresie systemów obsługi inwestora, działań na rzecz wsparcia eksportu, współpracy B2A, A2A;
c. Włączenie, na zasadzie otwartości i nieodpłatności, interesariuszy do opracowania MSOIiE (spotkania konsultacyjne)
d. Aranżacja przestrzeni w ramach poszczególnych urzędów przeznaczonych do obsługi inwestora i eksportera
e. Publikacja wielojęzycznej wizytówki inwestycyjnej mikroregionu
f. Systematyczne uczestnictwo pracowników samorządowych i Stowarzyszenia w spotkaniach typy B2B, B2A oraz w wydarzeniach o charakterze gospodarczym.
3. System Informacji Gospodarczej
a. Włączenie interesariuszy do opracowania systemu
b. Zakup atrakcyjnej marketingowo domeny oraz utrzymanie serwera
c. Opracowanie architektury i struktury, publikacja online systemu informacji gospodarczej
d. Zakup i publikację w systemie baz danych: terenów inwestycyjnych, atrakcji / produktów turystycznych, bazy /wizytówek zainteresowanych przedsiębiorców, instruktaż w zakresie obsługi zakupionych baz danych
e. Testowanie SIG przez interesariuszy (spotkania konsultacyjne)
f. Zakup usługi tłumaczenia treści zawartych w systemie (języki: angielski, niemiecki rosyjski).
Etap II Działania promocyjne:
1. Business in Mazury:
a. Organizacja cyklu spotkań: 5 spotkań/rok; łącznie 15 w okresie realizacji projektu służących promocji gospodarczej regionu
b. Organizacja międzybranżowego, głównego wydarzenia – dwudniowej konferencji – Business in Mazury w ciągu każdego roku (1 konferencja/rok; łącznie 3 w okresie realizacji projektu)
2. Ogólnopolska kampania reklamowa:
I etap – kampania ogólnopolska – wizerunkowa(04-05.2018);
II etap – kampania ogólnopolska funkcjonalno-produktowa(09-11.2018);
III etap – kampania ogólnopolska funkcjonalno-produktowa(02-05.2019);
Narzędzia:
· Prasa, w tym np. dzienniki ogólnopolskie, tygodniki opinii, magazyny lifestylowe, prasa branżowa – 900 000 „osobokontaktów”;
· Internet – np.: video (pre-roll ok. 30 sekund) w serwisach o tematyce news/biznes, formy displayowe na portalach biznesowych, finansowych, informacyjnych, content marketing – publikacja artykułów na portalach biznesowych –6 300 000 „osobokontaktów”;
· TV – spot ok. 30 sekund, np. emisje przy głównym wydaniu Wiadomości o 19:30 w TVP1, stacje informacyjno-biznesowe (np. TVP Info, Polsat News, Polsat News 2, Superstacja, TVN24, TVN24 BiS) –11 500 000 kontaktów (bezpośrednich odbiorców)
· Productplacement - niestandardowa forma komunikacji;
· Radio – Spot ok. 30 sekund, stacje informacyjno-biznesowe
3. Działania promocyjne nakierowane na inwestorów i kontrahentów zagranicznych –
a. realizacja kampanii promocyjnej na rynkach zagranicznych, polegającej na realizacji przyjazdowych misji gospodarczych (zwłaszcza podczas wydarzeń organizowanych w ramach Business in Mazury) oraz promocji obszaru w zagranicznych mediach (prasa, internet)
b. organizacja pięciu misji przyjazdowych rocznie (15 misji w okresie realizacji projektu) po 10 uczestników
4. Działania PR w Polsce i zagranicą:
a. Komunikacja w prasie ogólnopolskiej (earned oraz paid media)
b. Komunikacja w TV ogólnopolskiej (paid media)
c. Wizyty studyjne
d. Earned oraz paid media
e. Międzybranżowa konferencja „Bariery w krajowej i unijnej gospodarce oraz sposoby przeciwdziałania im”
f. Współpraca z Izbami Handlowymi
5. Media społecznościowe ( kampania na Facebooku, Tweeterze)
6. Film i folder promocyjny
7. Regularna publikacja i dystrybucja wydawnictw promocyjnych.
Projekt pn. “7 Cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w ramach Działania 1.4 Nowe Modele biznesowe i ekspansja, Poddziałania 1.4.1 Promocja gospodarcza regionu”.
- Opublikowano: piątek, 02, listopad 2018 09:49
- Autor:
- Ostatnia modyfikacja: wtorek, 11, grudzień 2018 09:35
- Autor modyfikacji: