Co nowego w mrągowie?

Przypominamy przedsiębiorcom, którzy prowadzą sprzedaż napojów alkoholowych, że do końca stycznia należy złożyć oświadczenie o wartości sprzedaży brutto alkoholu za ubiegły rok oraz wpłacić pierwszą ratę opłaty za korzystanie z zezwolenia.

Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych wnosi opłatę w wysokości:

 - 525 zł, jeśli wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim nie przekroczyła 37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa. W przypadku przekroczenia kwoty opłata wynosi 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.

 - 525 zł, jeśli wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim nie przekroczyła 37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem  piwa). W przypadku przekroczenia kwoty opłata wynosi 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.  

- 2100 zł, jeśli wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim nie przekroczyła 77.000 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu. W przypadku przekroczenia kwoty opłata wynosi 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim

Opłaty należy dokonać w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego w kasie Urzędu Miejskiego, pok. 56, II piętro lub na rachunek bankowy:

PKO BP 39 1020 3639 0000 8202 0005 0617

Niewywiązanie się z ustawowych terminów będzie skutkowało wygaszeniem posiadanych zezwoleń.

Druk oświadczenia do pobrania poniżej lub w Urzędzie Miejskim w pok. nr 1 w Działalności Gospodarczej.