Co nowego w mrągowie?

Komunikat dot. zlecenia realizacji zadania publicznego pn. „II Ogólnopolski Plener Rysunku Satyrycznego w Mrągowie” z pominięciem otwartego konkursu ofert
2024-05-08 13:17:06
Ogłoszenie o II przetargu na sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w Mrągowie przy ulicy Przemysłowej, oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu nr 7 jako działka nr 2/41
2024-05-02 07:37:37
Ogłoszenie o II przetragu na sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w Mrągowie przy ulicy Przemysłowej, oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu nr 7 jako działka nr 2/43
2024-04-30 11:39:24
Ogłoszenie o II przetargu na sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w Mrągowie przy ulicy Przemysłowej, oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu nr 7 jako działka nr 2/47
2024-04-30 10:41:31
Sezonowy handel na skwerze Jana Pawła II w 2024 roku. Można wydzierżawić miejsce pod stoisko
2024-04-29 07:25:58
Ogłoszenie o II przetargu na sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej niezabudowanej położonej w Mrągowie przy ulicy Przemysłowej, oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu nr 7 jako działka nr 2/42 o powierzchni 0,2611 ha
2024-04-26 13:16:40
Komunikat dotyczący ogłoszenia o otwartym konkursie ofert na wsparcie realizacji, w roku 2024, zadania publicznego polegającego na wsparciu działań na rzecz osób, rodzin i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym, poprzez działania edukacyjne...
2024-04-26 08:52:17
ZARZĄDZENIE Nr 2001/2024 Burmistrza Miasta Mrągowa z dnia 15 kwietnia 2024 roku
2024-04-22 06:44:54
LXXVI SESJA RADY MIEJSKIEJ W MRĄGOWIE. ZAPROSZENIE
2024-04-19 12:51:16
Komunikat dotyczący podpisania umowy o wsparcie zadania publicznego pn. „Żeglarskie Grand Prix Warmii i Mazur”
2024-04-17 12:51:05

w sprawie likwidacji Biura Obsługi Klienta w Kętrzynie Firmy Energa  Obsługa i Sprzedaż Sp. z o.o.

W imieniu mieszkańców, stanowczo protestujmy przeciwko likwidacji Biura Obsługi Klienta Energa Obsługa i Sprzedaż Sp. z o.o. w Kętrzynie. Obecnie, Punkt ten obsługuje trzy powiaty, w tym mrągowski i jest ostatnim rejonowym  w województwie warmińsko-mazurskim.

Panel telefoniczny do połączeń z telefonicznym Biurem Obsługi Klienta koncernu Energa SA oraz infokiosk z dostępem do elektronicznego Biura Obsługi Klienta, mające powstać w miejsce likwidowanego Punktu, nie zastąpią bezpośredniej obsługi klienta w podstawowym zakresie. Klient aby podpisać umowę na dostawę energii dla potrzeb bytowych będzie zmuszony jechać 66 km do Olsztyna, korzystając z komunikacji publicznej, którą na naszym terenie są tylko autobusy. Jest to ogromne utrudnienie w szczególności dla osób starszych, niepełnosprawnych, bezrobotnych i ubogich. Dlaczego wzrastające koszty, związane z zawarciem umowy na podstawową usługę bytową jaką jest dostawa energii elektrycznej, są przerzucane na najbiedniejszych? Sprzedawcy innych towarów czy usług, m.in. banki, potrafią uruchamiać sieć punktów obsługi, a Energa, chyba tylko dlatego, że jest Spółką Skarbu Państwa
i dla wielu odbiorców monopolistą, bez jakichkolwiek konsultacji ani odrobiny wysiłku organizacyjnego wprowadza bariery obciążające mieszkańców. Żyjemy w kraju, gdzie skutki podejmowanych centralnie decyzji, obarczające mieszkańców, płacących przecież za kompleksową usługę dostawy energii dla państwowej spółki, są sprawą marginalną.   

Już po likwidacji Punktu Obsługi Klienta w Mrągowie, gdy mieszkańcy muszą  dojeżdżać do Kętrzyna /25 km/ stwarza to dla nich duży problem, w tym również z kosztami dojazdów.
W dążeniu za nowoczesnością Energa zapomniała o tych klientach, którym trudno będzie załatwić sprawę telefonicznie, logując się w wirtualnym biurze obsługi klienta czy wysyłając do reklamacji zeskanowany rachunek za pomocą poczty elektronicznej. Obecnie,  Biuro Obsługi Klienta w Olsztynie, przyjmuje petentów niemal z całego województwa, gdzie kolejki ustawiają się przez cały dzień. Klienci, przyzwyczajeni do bezpośredniego kontaktu z pracownikiem biura, teraz, aby podpisać umowę czy złożyć reklamację, będą zmuszeni do pokonania kilkudziesięciu kilometrów, poniesienia kosztów i wyczekiwania w kolejce. Problem ten spotęguje się po zlikwidowaniu ostatniego rejonowego Punktu w regionie –
w Kętrzynie.

Zmiany organizacyjne Spółki Energa, w wyniku których likwiduje się 25 Biur Obsługi Klienta, w tym w Kętrzynie, wpłyną na pogłębienie problemów społecznych. W trosce o dobro klientów i jakość obsługi, Punkty powinny funkcjonować przynajmniej w każdym mieście powiatowym.

Burmistrz Miasta Mrągowo, Otolia Siemieniec

Przewodniczący Rady Miejskiej, Henryk Nikonor