w sprawie likwidacji Biura Obsługi Klienta w Kętrzynie Firmy Energa Obsługa i Sprzedaż Sp. z o.o.
W imieniu mieszkańców, stanowczo protestujmy przeciwko likwidacji Biura Obsługi Klienta Energa Obsługa i Sprzedaż Sp. z o.o. w Kętrzynie. Obecnie, Punkt ten obsługuje trzy powiaty, w tym mrągowski i jest ostatnim rejonowym w województwie warmińsko-mazurskim.
Panel telefoniczny do połączeń z telefonicznym Biurem Obsługi Klienta koncernu Energa SA oraz infokiosk z dostępem do elektronicznego Biura Obsługi Klienta, mające powstać w miejsce likwidowanego Punktu, nie zastąpią bezpośredniej obsługi klienta w podstawowym zakresie. Klient aby podpisać umowę na dostawę energii dla potrzeb bytowych będzie zmuszony jechać 66 km do Olsztyna, korzystając z komunikacji publicznej, którą na naszym terenie są tylko autobusy. Jest to ogromne utrudnienie w szczególności dla osób starszych, niepełnosprawnych, bezrobotnych i ubogich. Dlaczego wzrastające koszty, związane z zawarciem umowy na podstawową usługę bytową jaką jest dostawa energii elektrycznej, są przerzucane na najbiedniejszych? Sprzedawcy innych towarów czy usług, m.in. banki, potrafią uruchamiać sieć punktów obsługi, a Energa, chyba tylko dlatego, że jest Spółką Skarbu Państwa
i dla wielu odbiorców monopolistą, bez jakichkolwiek konsultacji ani odrobiny wysiłku organizacyjnego wprowadza bariery obciążające mieszkańców. Żyjemy w kraju, gdzie skutki podejmowanych centralnie decyzji, obarczające mieszkańców, płacących przecież za kompleksową usługę dostawy energii dla państwowej spółki, są sprawą marginalną.
Już po likwidacji Punktu Obsługi Klienta w Mrągowie, gdy mieszkańcy muszą dojeżdżać do Kętrzyna /25 km/ stwarza to dla nich duży problem, w tym również z kosztami dojazdów.
W dążeniu za nowoczesnością Energa zapomniała o tych klientach, którym trudno będzie załatwić sprawę telefonicznie, logując się w wirtualnym biurze obsługi klienta czy wysyłając do reklamacji zeskanowany rachunek za pomocą poczty elektronicznej. Obecnie, Biuro Obsługi Klienta w Olsztynie, przyjmuje petentów niemal z całego województwa, gdzie kolejki ustawiają się przez cały dzień. Klienci, przyzwyczajeni do bezpośredniego kontaktu z pracownikiem biura, teraz, aby podpisać umowę czy złożyć reklamację, będą zmuszeni do pokonania kilkudziesięciu kilometrów, poniesienia kosztów i wyczekiwania w kolejce. Problem ten spotęguje się po zlikwidowaniu ostatniego rejonowego Punktu w regionie –
w Kętrzynie.
Zmiany organizacyjne Spółki Energa, w wyniku których likwiduje się 25 Biur Obsługi Klienta, w tym w Kętrzynie, wpłyną na pogłębienie problemów społecznych. W trosce o dobro klientów i jakość obsługi, Punkty powinny funkcjonować przynajmniej w każdym mieście powiatowym.
Burmistrz Miasta Mrągowo, Otolia Siemieniec
Przewodniczący Rady Miejskiej, Henryk Nikonor
- Opublikowano: poniedziałek, 03, luty 2014 10:34
- Autor: Administrator