Co nowego w mrągowie?

Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację, w roku 2024, zadania publicznego polegającego na wsparciu działań na rzecz osób, rodzin i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym, poprzez działania edukacyjne, organizację wypoczynku letniego ...
2024-05-28 10:58:55
Komunikat dotyczący podpisania umowy o wsparcie zadania publicznego
2024-05-27 06:34:53
Komunikat dotyczący zlecenia realizacji zadania publicznego pn. „Ogólnopolskie Regaty Złoty Puchar Mazur – żeglarstwo dla zdrowia i bezpieczeństwa, profilaktyka uzależnień od alkoholu i narkotyków” z pominięciem otwartego konkursu ofert
2024-05-22 12:49:03
Komunikat dot. podpisania umowy o wsparcie zadania publicznego pn. „II Ogólnopolski Plener Rysunku Satyrycznego w Mrągowie”.
2024-05-21 09:21:59
Komunikat dotyczący zlecenia realizacji zadania publicznego pn. „Warsztaty profilaktyczne połączone z warsztatami rowerowymi Cariboo Kids Race” z pominięciem otwartego konkursu ofert
2024-05-16 13:14:09
II SESJA RADY MIEJSKIEJ W MRĄGOWIE. ZAPROSZENIE
2024-05-16 08:58:58
Ogłoszenie o II przetargu na na sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej, położonej w Mrągowie przy ulicy Harcerskiej, oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu nr 1 jako działka nr 106/11 o powierzchni 0,0139 ha
2024-05-14 11:36:54
Komunikat dot. zlecenia realizacji zadania publicznego pn. „II Ogólnopolski Plener Rysunku Satyrycznego w Mrągowie” z pominięciem otwartego konkursu ofert
2024-05-08 13:17:06
Ogłoszenie o II przetargu na sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w Mrągowie przy ulicy Przemysłowej, oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu nr 7 jako działka nr 2/41
2024-05-02 07:37:37
Ogłoszenie o II przetragu na sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w Mrągowie przy ulicy Przemysłowej, oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu nr 7 jako działka nr 2/43
2024-04-30 11:39:24

w sprawie likwidacji Biura Obsługi Klienta w Kętrzynie Firmy Energa  Obsługa i Sprzedaż Sp. z o.o.

W imieniu mieszkańców, stanowczo protestujmy przeciwko likwidacji Biura Obsługi Klienta Energa Obsługa i Sprzedaż Sp. z o.o. w Kętrzynie. Obecnie, Punkt ten obsługuje trzy powiaty, w tym mrągowski i jest ostatnim rejonowym  w województwie warmińsko-mazurskim.

Panel telefoniczny do połączeń z telefonicznym Biurem Obsługi Klienta koncernu Energa SA oraz infokiosk z dostępem do elektronicznego Biura Obsługi Klienta, mające powstać w miejsce likwidowanego Punktu, nie zastąpią bezpośredniej obsługi klienta w podstawowym zakresie. Klient aby podpisać umowę na dostawę energii dla potrzeb bytowych będzie zmuszony jechać 66 km do Olsztyna, korzystając z komunikacji publicznej, którą na naszym terenie są tylko autobusy. Jest to ogromne utrudnienie w szczególności dla osób starszych, niepełnosprawnych, bezrobotnych i ubogich. Dlaczego wzrastające koszty, związane z zawarciem umowy na podstawową usługę bytową jaką jest dostawa energii elektrycznej, są przerzucane na najbiedniejszych? Sprzedawcy innych towarów czy usług, m.in. banki, potrafią uruchamiać sieć punktów obsługi, a Energa, chyba tylko dlatego, że jest Spółką Skarbu Państwa
i dla wielu odbiorców monopolistą, bez jakichkolwiek konsultacji ani odrobiny wysiłku organizacyjnego wprowadza bariery obciążające mieszkańców. Żyjemy w kraju, gdzie skutki podejmowanych centralnie decyzji, obarczające mieszkańców, płacących przecież za kompleksową usługę dostawy energii dla państwowej spółki, są sprawą marginalną.   

Już po likwidacji Punktu Obsługi Klienta w Mrągowie, gdy mieszkańcy muszą  dojeżdżać do Kętrzyna /25 km/ stwarza to dla nich duży problem, w tym również z kosztami dojazdów.
W dążeniu za nowoczesnością Energa zapomniała o tych klientach, którym trudno będzie załatwić sprawę telefonicznie, logując się w wirtualnym biurze obsługi klienta czy wysyłając do reklamacji zeskanowany rachunek za pomocą poczty elektronicznej. Obecnie,  Biuro Obsługi Klienta w Olsztynie, przyjmuje petentów niemal z całego województwa, gdzie kolejki ustawiają się przez cały dzień. Klienci, przyzwyczajeni do bezpośredniego kontaktu z pracownikiem biura, teraz, aby podpisać umowę czy złożyć reklamację, będą zmuszeni do pokonania kilkudziesięciu kilometrów, poniesienia kosztów i wyczekiwania w kolejce. Problem ten spotęguje się po zlikwidowaniu ostatniego rejonowego Punktu w regionie –
w Kętrzynie.

Zmiany organizacyjne Spółki Energa, w wyniku których likwiduje się 25 Biur Obsługi Klienta, w tym w Kętrzynie, wpłyną na pogłębienie problemów społecznych. W trosce o dobro klientów i jakość obsługi, Punkty powinny funkcjonować przynajmniej w każdym mieście powiatowym.

Burmistrz Miasta Mrągowo, Otolia Siemieniec

Przewodniczący Rady Miejskiej, Henryk Nikonor