Co nowego w mrągowie?

Komunikat dotyczący zlecenia realizacji zadania publicznego pn. „Ogólnopolskie Regaty Złoty Puchar Mazur – żeglarstwo dla zdrowia i bezpieczeństwa, profilaktyka uzależnień od alkoholu i narkotyków” z pominięciem otwartego konkursu ofert
2024-05-22 12:49:03
Komunikat dot. podpisania umowy o wsparcie zadania publicznego pn. „II Ogólnopolski Plener Rysunku Satyrycznego w Mrągowie”.
2024-05-21 09:21:59
Komunikat dotyczący zlecenia realizacji zadania publicznego pn. „Warsztaty profilaktyczne połączone z warsztatami rowerowymi Cariboo Kids Race” z pominięciem otwartego konkursu ofert
2024-05-16 13:14:09
II SESJA RADY MIEJSKIEJ W MRĄGOWIE. ZAPROSZENIE
2024-05-16 08:58:58
Ogłoszenie o II przetargu na na sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej, położonej w Mrągowie przy ulicy Harcerskiej, oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu nr 1 jako działka nr 106/11 o powierzchni 0,0139 ha
2024-05-14 11:36:54
Komunikat dot. zlecenia realizacji zadania publicznego pn. „II Ogólnopolski Plener Rysunku Satyrycznego w Mrągowie” z pominięciem otwartego konkursu ofert
2024-05-08 13:17:06
Ogłoszenie o II przetargu na sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w Mrągowie przy ulicy Przemysłowej, oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu nr 7 jako działka nr 2/41
2024-05-02 07:37:37
Ogłoszenie o II przetragu na sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w Mrągowie przy ulicy Przemysłowej, oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu nr 7 jako działka nr 2/43
2024-04-30 11:39:24
Ogłoszenie o II przetargu na sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej niezabudowanej, położonej w Mrągowie przy ulicy Przemysłowej, oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu nr 7 jako działka nr 2/47
2024-04-30 10:41:31
Sezonowy handel na skwerze Jana Pawła II w 2024 roku. Można wydzierżawić miejsce pod stoisko
2024-04-29 07:25:58

Skąd pomysł?

Pomysł na projekt powstał z potrzeby pokazania i promocji  terenów inwestycyjnych szerzej - w kontekście klimatu dla biznesu w Mrągowie, a także chęci zaangażowania lokalnych przedsiębiorców i zacieśniania współpracy na linii biznes-samorząd. 
- Atrakcyjne  w pełni uzbrojone tereny inwestycyjne, to nie wszystko, konieczna jest ich aktywna promocja, jednak i to nie wystarczy jeśli nie wykorzystamy prawdziwego potencjału jaki mamy u siebie , lokalnie. Tym potencjałem  są nasi Przedsiębiorcy. To oni są motorem  rozwoju   gospodarczego i generują większość inwestycji. Stąd decyzja o zaproszeniu Ich do projektu – mówi kierownik Ref. Strategii i Rozwoju Donata Kobylińska- Durka.
- By promować Mrągowo jako miasto z dobrym klimatem dla biznesu, musieliśmy najpierw zapytać naszych przedsiębiorców, jaki ten klimat faktycznie jest . Nasze działania  bez aktywnego udziału przedsiębiorców nie miałyby sensu – dodaje Magdalena Maślanka Koordynator projektu. 


Opracowanie Diagnozy gospodarczej

Pierwszym etapem projektu było opracowanie Diagnozy gospodarczej dla Mrągowa (do pobrania u dołu strony). Do współpracy nad dokumentem zaproszono przedstawicieli mrągowskiego środowiska biznesu i samorządu. W sumie odbyły się 4 spotkania warsztatowe, w których udział wzięło łącznie 30 przedsiębiorców i przedstawicieli instytucji otoczenia biznesu oraz 20 przedstawicieli samorządu (radnych i pracowników urzędu).  Przeprowadzono 25 wywiadów  pogłębionych z kluczowymi  dla miasta firmami, w których przedsiębiorcy ocenili warunki prowadzenia działalności gospodarczej oraz atrakcyjność inwestycyjną Mrągowa. Ekspertem merytorycznym projektu była profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego dr hab. Wiesława Lizińska. 17 czerwca w Urzędzie Miejskim w Mrągowie odbyło się podsumowanie prac nad Diagnozą gospodarczą oraz prezentacja dokumentu.
- Dzięki Diagnozie mamy gotowy plan działania w sferze współpracy samorządu z biznesem –mówi burmistrz Otolia Siemieniec. - Wdrażamy wskazane przez Przedsiębiorców działania. W październiku podjęliśmy uchwalę w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości dla nowych inwestycji. Kolejne zadanie, które zrealizujemy w nowym roku to  powołanie Rady Biznesu, organu doradczego, z którym będą konsultowane decyzje ważne dla rozwoju gospodarczego Mrągowa  - dodaje Burmistrz.
-Propozycję utworzenia Rady zaproponowało ponad rok temu Mrągowskie Stowarzyszenie Gospodarcze, jednak czekaliśmy z decyzją o jej powołaniu, ponieważ  chcieliśmy skonsultować ten temat z przedsiębiorcami podczas warsztatów w ramach naszego projektu -  dodaje D.Durka


Działania promocyjne

Po zakończeniu prac nad Diagnozą rozpoczęły się prace nad koncepcją promocji gospodarczej. Pomysły na promocję oraz kształt kampanii reklamowej, które wpłynęły do urzędu były konsultowane z przedsiębiorcami oraz ekspertem w dziedzinie atrakcyjności inwestycyjnej dr  hab. Wiesławą Lizińską.  Jednomyślnie wybrano koncepcję bazującą na rozpoznawalności Mrągowa jako stolicy muzyki country. Przy współpracy z firmą NuMedia z Olsztyna opracowano logotyp projektu i Księgę Marki, wykonano film promocyjny i materiały promujące Mrągowo oraz zaprojektowano kampanię w internecie i na bilbordach.
- Nasza kampania jest trochę przekorna i zadziorna – mówi Donata Kobylińska-Durka – mrągowski kowboj ma zachęcać do inwestowania, ale też wzbudzać pozytywne emocje, pokazywać, że mrągowianie mają do siebie dystans i poczucie humoru. Kampania internetowa  rozpoczęła się  1 grudnia i potrwa 3 tygodnie. Część kampanii jest skierowana do polonii zamieszkującej UK i Stany Zjednoczone.
- Z własnego doświadczenia wiem, że sporo osób myślących o powrocie do kraju szuka pomysłu i inspiracji – dodaje Magda Maślanka -Mamy nadzieję, że nasza kampania pomoże im podjąć tę decyzję. Z myślą  o takich osobach przygotowaliśmy fabułę filmu  promocyjnego, opowiadającą  historię dwójki przyjaciół z których jeden decyduje się na wyjazd do Stanów a drugi zostaje w Mrągowie. Panowie spotykają się po latach…

 

O projekcie

Projekt „Dobry klimat dla biznesu w Mrągowie” został dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Budżet projektu wynosił 137 760 zł, z czego dofinansowanie stanowiło 92 500 zł. W ramach projektu opracowano Diagnozę gospodarczą, koncepcję promocji oraz zrealizowano szereg działań promocyjnych tj. film, bilbordy, materiały drukowane i multimedialne oraz kampanię w internecie. Projekt  pozwolił na podniesienie atrakcyjności terenów inwestycyjnych nie tylko poprzez kampanię promocyjną, ale również poprawę komunikacji pomiędzy podmiotami prowadzącymi działalność, samorządem, a instytucjami otoczenia biznesu. Pozwolił również na rozwój sieci wzajemnych powiązań oraz dał szansę stworzenia innowacyjnych koncepcji współpracy i pozyskiwania nowych firm.